Danes je 25.4.2024

Input:

Elektronsko opravljanje storitev končnim potrošnikom

21.5.2020, , Vir: Verlag DashöferČas branja: 8 minut

2020.03.1.1 Elektronsko opravljanje storitev končnim potrošnikom

mag. Aleksandra Heinzer

Glede na to, da se, kadar se elektronsko opravljene storitve nudijo osebam, ki niso davčni zavezanci, pri določanju kraja uporabljajo posebna pravila, mora davčni zavezanec v vsakem primeru posebej preveriti naravo posamezne storitve, ki jo opravlja, in ugotoviti, ali ima slednja takšne lastnosti, da bi se lahko dejansko obravnavala kot elektronsko opravljena storitev. Okvirni seznam elektronsko opravljenih storitev zajema Priloga I k Direktivi o DDV (opomba 1), njeno definicijo in primere elektronsko opravljenih storitev pa vsebuje Izvedbena uredba o DDV (opomba 2). „Elektronsko opravljene storitve” tako vključujejo storitve, ki se opravljajo s pomočjo medmrežja ali elektronskega omrežja in katerih lastnosti omogočajo, da se v veliki meri opravljajo avtomatizirano in z minimalnim človeškim posredovanjem in v odsotnosti informacijske tehnologije ne bi mogle obstajati.

Določitev kraja elektronsko opravljenih storitev

Kadar davčni zavezanec elektronsko opravi storitve osebi, ki ni davčna zavezanka, se pri določanju kraja opravljanja teh storitev uporabljajo posebna pravila iz 30.c točke ZDDV-1. Načeloma je kraj opravljene storitve kraj, kjer ima ta prejemnik svoj sedež, stalno ali običajno prebivališče. Ne glede na navedeno pa je zlasti manjšim izvajalcem namenjena izjema, in sicer se šteje, da je kraj opravljene storitve kraj, kjer ima izvajalec